Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

FC Rosengård vs Hovås Billdal IF Svenska Spel F19 2016-05-28

Publicerad 2016-05-29 01:01:42 i Allmänt

FC Rosengård vs Hovås Billdal IF 6-0 (3-0)
 
30 min Varning HBIF #1. Alexandra Silow
32 min 1-0 #22.Hanna Persson (Straff)
35 min 2-0 #22.Hanna Persson
39 min 3-0 #22.Hanna Persson
63 min 4-0 #43.Hanna Lundell
65 min 5-0 #37.Erica Ekelund
69 min 6-0 #46.Ida Lyberg
77 min Varning FCR #36.Edina Filekovic
Publik: 30
 
FC Rosengård´s #22.Hanna Persson gjorde en hattrick med sina tre mål i matchen.
 
Matchövertaget var enormt ett bollinnehav på 90% matchen igenom det var i princip spel mot ett mål med en mängd av chanser ifrån FCR och med lite tur i avsluten så hade det kunnat blivit tvåsiffrigt i matchen.
 
FC Rosengård avslutade matchen med 10 spelare på plan (gjort alla byten) men var ett nummer större även med en spelare mindre på banan!
 
Bra jobb på plan idag av alla spelare och målvakten Olivia Elofsson fick hålla nollan i matchen.
 
Motståndarna Hovås Billdal kom med vitt matchställ och hade inget reservställ så FC Rosengård var snälla och lånade ut sitt bortaställ så matchen kunde spelas! (Notis till HBIF ledare FCR spelar i Vitt!)
 
Bra jobbat tjejer!
Avspark!
© Jörgen Sköld 2016
Dagens glada målgörare med en hattrickmålgörare fr.v. #22.Hanna Lundell (3 Mål) #37.Erica Ekelund (1 Mål) #46.Ida Lyberg (1 Mål) #43.Hanna Lundell (1 Mål).
© Jörgen Sköld 2016
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela