Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

Final I Svenska Cupen 2015-08-09

Publicerad 2015-08-11 09:14:00 i Allmänt

Linköpings FC vs FC Rosengård 2-0 (1-0)
 
1-0 43 min #9.Stina Blackstenius
      50 min Varning FCR #8.Kirsten Van De Ven
      67 min Byte LFC Ut. #13.Tove Almqvist In. #23.Vira Diatel
      70 min Byte FCR Ut. #5.Alexandra "Ali" Riley In. #23.Nathalie Persson
      77 min Byte FCR Ut. #11.Marta Vieira Da Silva In. #28.Malin Gunnarsson
      84 min Byte LFC Ut. #12.Claudia Teresa Neto Pires In. #3.Janni Arnth
2-0 87 min #23.Vira Diatel
      93 min Varning FCR #24.Ebba Wieder
 
Publik: 5602
 
Min Analys Av Matchen:
 
Är att nye tränaren har mycket att arbeta med laget:
1.Uppspelet ifrån backarna är alldeles för långsamt det måste gå fortare
och sidledsspelet spelas alldeles förmycket.
2,Passningsspelet är fördåligt på denna nivå det måste bli mycket bättre.....!
3.Avsaknaden av en målgörare är enorm.... (Anja Mittag vi saknar dig.)
 
Sen förstår jag inte Tränarens ide att byta ut speedkulan #5.Alexandra "Ali" Riley när man ligger under med 1-0 i matchen.
Ali gjorde ju löpningar på sin vänsterkant o slog inlägg till lagkamraterna i straffområdet.
För mig helt obegripligt byte då jag tycker man skulle tagit ut en defensiv spelare istället.
Men som sagt det var bara min analys av matchen.
 
Skillnaden heter Stina Blackstenius och Linköpings målvakt Katlynn Fraine som jag tycker var bäst på plan idag.
 
FC Rosengård ställde upp utan #10.Ramona Bachmann & #7.Sara Björk Gunnarsdóttir, skadelistan på nyckelspelare börjar bli för lång nu..... Och i matchen klev #11.Marta av skadad så nä det ser inte bra ut...!
 
Possitivt att hela 5602 åskådare hade hittat till Linköpings Arena denna söndag.
 
 
Utmärkte Domaren Tess Petersson Gjorde En Felfri Match.
Rholin & Nilsson singlar slant.
Peptalk innan avspark.
FC Rosengårds #9.Natasa Andonova in action.
 
#15.Therese Sjögran du behövs i laget.
 
Supportrar på plats.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela