Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

28 Juni F19 FC Rosengård vs Linköpings FC 8-1

Publicerad 2014-06-30 07:22:00 i Allmänt

Rapport ifrån SVEMPA!
 
Som synes en händelserik match där målfabrikationen i 2:a halvlek höll pennan varm. Hanna Lundell fick utgå med en befarad axel ur led enligt Johanna Sjögren.
 

Rapport från dagens match mot Linköpings FC i Svenska Spel F19 Södra:

 

Startelva: Vera Ejlertsson-Isabella Tropé, Emma Pennsäter, Edina Filekovic, Elin Björklund-Ebba Wieder-Sarah Mellouk, Lovisa Wifvesson-Hanna Persson (K), Erica Ekelund,Nathalie Persson.

 

På bänken: Andrea Thorisson, Julia Fallesen, Moa Axelsson, Ebba Folkesson, Martina Sutalo, Hanna Lundell.

 

Matchen:

29 min 0-1 Emma Åstrand

32 min 1-1 Hanna Persson

34 min Gult kort Sarah Mellouk

36 min 2-1 Hanna Persson

41 min Gult kort Sara Pihlajärvi (LFC)

46 min Byte Nathalie Persson-Hanna Lundell

46 min 3-1 Erica Ekelund

50 min 4-1 Erica Ekelund

59 min 5-1 Erica Ekelund

59 min Byte Sarah Mellouk-Moa Axelsson, Lovisa Wifvesson-Martina Sutalo

62 min Byte Hanna Lundell- Andrea Thorisson

67 min 6-1 Hanna Persson

70 min Byte Ebba Wieder-Ebba Folkesson

72 min 7-1 Erica Ekelund

73 min 8-1 Erica Ekelund

76 min Gult kort Edina Filekovic

87 min 8-2 Selma Larsson
 
Tack SVEMPA för rapporteringen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela