Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

Nyförvärv Line Röddik-Hansen.

Publicerad 2014-07-03 19:01:00 i Allmänt

 
 
Så här skriver FC Rosengård på deras hemsida:
 

FC Rosengård kan i dag meddela att man värvar den danska landslagsspelaren Line Röddik Hansen.

- I FC Rosengårds strävan efter att utvecklas har vi kontrakterat Line Röddik Hansen. Line kommer att tillföra rutin, dels i egenskap av lagkapten i det danska landslaget, men också i form av spel i Champions League-finalen i våras. Line kommer att ytterligare spetsa till vårt försvarsspel samt, eftersom det är en spelande back, också bidra till vårt spel offensivt.

 Förutom att värva in spets till vår trupp fortsätter satsningen på våra egna talanger. Under våren har flera spelare gjort debut i Damallsvenskan och flera av dem har också gjort mål. I linje med detta förlänger vi kontraktet med Elin Björklund säsongen ut, säger Markus Tilly Huvudtränare FC Rosengård.

 

Line Röddik Hansen har spelat i det danska damlandslaget sedan 2006 och 2007 var den yngsta spelaren i samma landslag när VM gick i Kina. Line har tidigare spelat i bland annat Bröndy och kommer senast från det damallsvenska laget Tyresö FF.

 

- Jag har fått en jättebra bild av FC Rosengård och har en bra känsla av både klubben, organisationen och laget. Jag gillar sättet Rosengård vill spela och tycker det är en spelstil jag också själv kan passa bra in i. Jag känner att det här är ett lag och en klubb jag vill kunna utvecklas i. Jag gillar att FC Rosengård har en långsiktig plan och det är också viktigt att det är ett lag som vågar sätta höga mål och vill vara med i toppen båda nationellt och internationellt. 

Jag ser jättemycket fram emot att börja träna med laget efter sommaruppehållet och ser även fram emot att bo i Malmö då det känns som en jättefin stad. Så klart blir det också skönt att komma närmare min familj och kompisar i Danmark, säger Line Röddik Hansen.

 

Line Röddik Hansens kontrat sträcker sig över 2 ½ år och hon ansluter till truppen den 17 juli."

Källa: FC Rosengårds hemsida.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela