Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

F19 Svenska Spel Södra LdB FC vs QBIK 4-0 (1-0)

Publicerad 2013-05-05 16:30:32 i Allmänt

Mål:
1-0 37 min (Straff) #16.Ebba Wieder.
2-0 57 min #3.Ylberina Sylkaj.
3-0 68 min #5.Jonna Ingvaldsson.
4-0 77 min #20.Melina Skarström.

Målvakten Lina Abrahamsson storspelade i målet och gjorde ett par stor räddningar som heter duga och höll nollan bra jobbat Lina!

Ylberinas 2-0 var ett riktigt kanonskott så QBIK´s målvakt tappade in bollen i mål en bit utanför till höger om straffområdet sköt Ylberina ifrån!

Som vanligt tyckte jag att mittbacken Victoria Ferngård gjorde en bra o stabil match tillsammans med lagkaptenen Lovisa Wifvesson.

På mittfältet dominerade A-lagets #8.Frida Nordin som spelade i en och en halv halvlek såg bra ut för slitvargen.

Och i anfallet så sprang #13.Hanna Larsson och oroade motståndarnas försvarare.

Tycker att tjejerna gjorde en okej match men där finns vissa brister som man måste rätta till! men det blev som sagt 3 poäng och en Nolla i protokollet för Målisen Lina Abrahamsson!

Grattis till segern tjejer!
 
Straff och MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL av #16.Ebba Wieder

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela