Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

Träningsmatch 2013-02-10 LB07 vs LdB FC 0-6 (0-3)

Publicerad 2013-02-11 07:27:33 i Allmänt

Så vart det dags för den andra träningsmatchen mot LB07´s Damlag spm spelar i Elitettan serien under Damallsvenskan!
Matchen gick av stapelen på Limhamns IP o konstgräset där!
Hur var matchen då???? Jo jag tycker att LdB Fc hade spelet hela tiden matchen igenom i första halvlek så hade Sofia Anker-Kofoed (en ypperlig kantspringare) mycket boll på högerkanten där LdB kom fram lätt!
I andra kontrollerade man matchen totalt o spelade av tiden!
Och det som glädjer mej o alla dom som var o tittade på matchen var ungdomsspelarna som gjorde en riktigt bra match som Ebba Weider -98:a en stabil insats på mittfältet och i anfallet så härjade Nathalie Persson -97:a helt respektlös mot sina äldre motståndare!
Högerbacksplatsen sköttes denna dag av Elin Björklund som spelade felfritt o i försvaret spelade Anna Welin,Katrin Schmidt, Ali Riley, Lovisa Wifvesson, Victoria Ferngård!
målvaktsposten sköttes denna dag av Ungdomsmålisen Lina Abrahamsson som höll nollan :)
En gedigen laginsats låg bakom segern!
 
Erling Nilsson:
-"Kul att se våra unga spelare göra bra ifrån sig i dagens vinstmatch mot LB07. Vinsten med 6-0 var i underkant, och som alltid finns det bra och mindre bra saker att ta med sig från en match. Väljer att glädja mig över att Anna Thörnqvist visade lite av den kvalité som vi tycker hon har. Två mål och en bra assist ger me...r än godkänt. Att se Ebba Wieder född 98 ( har två års träning i Projekt 97 ) gå in direkt och ta för sig, värme mitt hjärta och när sedan även Nathalie Persson, född 97 kom in och visade noll respekt, så stärktes jag ännu mera att vi är på rätt med våra unga spelare. Övriga F 19 spelare, med målvakten Lina ( född 97) i spetsen visade att vi kommer att bli svårslagna i årets F 19 serie. Nog vågar jag skriva att framtiden är vår, detta genom det arbete som alla våra ungdomstränare och ledare gör."
 
LB07 vs LdB FC 0-6 (0-3)
Målen:
 
0-1 13 min #11.Anna Thörnqvist
0-2 32 min #14.Manon Melis
0-3 41min #11.Anna Thörnqvist
0-4 56min #10.Ramona Bachmann
0-5 58min #10.Ramona Bachmann
0-6 92min #10.Rmona Bachmann
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela