Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

Gårdagens Match Mellan FC Rosengård vs Eskilstuna United DFF 2014-05-18

Publicerad 2014-05-19 10:49:59 i Allmänt

FC Rosengård vs Eskilstuna United DFF 3-0 (1-0)
 
Mål:
 
1-0 22 min #31.Anja Mittag Assist. #15.Therese Sjögran
2-0 67 min #10.Ramona Bachmann Assist. #15.Therese Sjögran
3-0 70 min #9.Elin Rubensson Assist. #31.Anja Mittag
 
Byten:
 
59 min Eskilstuna United DFF In: #16.Karlsson Ut: #5.Arodin
70 min Eskilstuna United DFF In: #7.Sadiku Ut: #22.Svensson
71 min FC Rosengård In: #51.Lisa Ek Ut: #22.Kathleen "Paula" Radtke
86 min FC Rosengård In: #14.Nicoline Sörensen Ut. #31.Anja Mittag
87 min FC Rosengård In: #20.Sarah Mellouk Ut: #10.Ramona Bachmann
 
Frisparkar: 10-9
Hörnor:6-5
Offside: 1-0
Avslut totalt: 10-7
Avslut på mål: 5-4
 
Matchens lirare i FC Rosengård: #10.Ramona Bachmann
 
Publik: 901 åskådare
 
Min analys av matchen:
 
Blev mycket förvånad hur bra Eskilstuna stod upp som nykommlingar i damallsvenskan mot svenska mästarna men dom spelade riktigt ful fotboll!
Särskilt ful var deras #18.Gaelle Enganamouit som gav många spelare i FC Rosengård märken på kroppen efter fult spel och det är för mig mycket kostigt att domare Alicia Westman inte plockade upp GULA KORTET och varnade denna spelare för hennes gärningar på planen som skulle så väl kunnat bli ett rött.
Domaren gjorde ingen höjdarematch då jag tyckte att Eskilstuna fick alldeles för många konstiga domslut med sig....... men nog om domaren nu!
#15.Therese Sjögran utmärkte sig med två assist igår måste varit en rekyl ifrån kontraktsförlängningen här i veckan skämt o sido nä en bra stabil insats där!
FC Rosengårds eminente och vindsnabbe tekniker #10.Ramona Bachmann rörde runt i Eskilstunas försvar som såg rädda ut när Ramona kom i expressfart!
Ramona Bachmann blev också utsedd helt riktigt till matchens lirare i FC Rosengård och var efter matchen sprudlande glad.
FC Rosengårds striker #31.Anja Mittag körde på och målade igen på ett distinkt skott tätt till höger om Eskilstunas målis stolpe!
Och så fick FC Rosengårds anfallare #9.Elin Rubensson göra det 3:e målet för kvällen.
Eskilstuna var farliga i sina anfall också och satte Nilsson-Ilestedt-Asante-Radtke på prov många gånger under matchens gång och hade två bollar tätt utanför #1.Thora Helgadóttirs stolpar så ofarliga har dom ej varit men jag tycker att FC Rosengård kontrollerade matchen och vann rättvist!
Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela