Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

Dagens Bästa Nyhet!

Publicerad 2014-05-07 18:19:00 i Allmänt

FC Rosengård förlänger med Rubensson!
 
FC Rosengård förlänger med Rubensson
Bild: Håkan Röjder
 
 
FC Rosengård.Elin Rubensson gör sin femte säsong i klubben och valde på onsdagen att förlänga kontraktet ytterligare.          

– Jag har valt att förlänga mitt kontrakt med FC Rosengård eftersom det är en väldigt professionell förening, både på och utanför plan.

Jag är nu inne på min 5e säsong i klubben och att varje dag få träna och spela med världsspelare är något som gör att min egen utveckling ständigt går framåt.

Jag trivs väldigt bra i laget och ser verkligen fram emot att representera FCR även över säsongen 2015 säger Elin Rubensson i ett pressmeddelande.

Rubensson har spelat i FC Rosengård sedan 2010 och gjorde debut i landslaget 2012.

2012 var Rubensson även med och vann EM guld med F19-landslaget och fick utmärkelsen årets genombrott av Svenska Fotbollsförbundet.

– Jag är väldigt glad över att Elin har förlängt sitt kontrakt med oss. Hon har en snabbhet, ett passningsspel och ett en mot en-spel som håller hög internationell klass, vilket hon har visat i både klubb- och landslag. Jag är övertygad om att hon kommer att ha en stor roll i lagets framtida framgångar, säger Rosengårds tränare Jonas Eidevall. 

Källa: Sydsvenskan.se

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela