Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

Intervju med #5.Ali Riley i Radio Malmöhus!

Publicerad 2015-10-19 15:30:00 i Allmänt

 
 
 Alexandra Riley, back, FC Rosengård. Foto: Lina Sundahl Djerf/SR

-Det känns så bra, det finns faktiskt inte ord!

 Det säger Alexandra Riley, back i Rosengård, när hon vaknar upp efter guldfesten och konstaterar att hon och kompisarna är svenska mästare.

 

- Vi har gått igenom så mycket, det var så många som inte trodde på oss, Linköping är ett bra lag, Eskilstuna är ett bra lag... Och att det gick till sista matchen var så spännande, ja, för dom som tittade, kanske för spännande för oss... Att ha tagit det här guldet känns så bra. Jag kan inte säga mer.

 Och faktum är att Rosengårds försvarsspelare Alexandra Riley blir tårögd även idag när hon pratar om segern.

 - Jag grät så mycket igår kväll. Jag skojade om det, att jag skulle gråta om vi vann. och det gjorde jag, det var så mycket känslor.

 Rosengårdsspelarna firade guldmedaljerna med middag på en fin restaurang, men firandet fick inte pågå så länge. Tidigt på måndag morgon var många laget tvungna att ge sig iväg på landslagssamlingar på olika håll. Natacha Andonova, tremålsskytt i går, fick faktiskt ge sig av hem till Bulgarien redan efter matchen och missade guldmiddagen.

 Så det blev si och så med nattsömnen, medger Alexandra Riley.

 - Fast det berodde kanske också på att jag försökte sova med min gula hatt på mig.

 Och att döma av en rad selfies på de nyblivna guldmedaljörerna var Alexandra alls inte ensam om det.

 

 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela