Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

Linköpings FC vs FC Rosengård 2-1 (0-0)

Publicerad 2015-07-23 07:45:38 i Allmänt

      42 min Gult kort LFC #12.Claudia Neto
0-1 48 min #4.Emma Berglund ass. #9.Natasa Andonova
      66 min Byte LFC Ut  #23.Vera Dyatel In  #14.Fridolina Rolfö
                                  Ut  #21.Maja Krantz In #6.Mariann Gajhede-Knudsen
1-1 87 min #12.Claudia Neto
2-1 91 min #6.Mariann Gajhede-Knudsen
 
Avslut Totalt: 14-9
Avslut På Mål: 6-6
Avslut I Målställning: 2-0
Hörnor: 4-2
Tilldömda Frisparkar: 11-10
Offsides: 1-6
Gula Kort: 1-0
 
Publik: 2121
 
Första matchen som tränare för Therese Sjögran kunde startat bättre.
FC Rosengård startar bra dom första 15 minuterna sedan tar LFC över och
FC Rosengård ska vara glada för 0-0 i halvlek.
I andra halvleks 48 minut får FC Rosengård frispark strax utanför LFC´s straffområde och #9.Natasa Andonova får på en bra träff och drar den med målvaktens hjälp i ribban och på returen nickar #4.Emma Berglund den över mållinjen enl. den assisterande domaren.
Sen kan vi glömma resten av matchen för den var inte bra man har oerhört svårt att göra mål (Det märks att man saknar Anja Mittag i anfallet något enormt Ooch en Therese Sjögran på mittfältet).
En vädjan till Therese Sjögran snöra på dig skorna igen för du behövs på plan.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela