Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

F19 FC Rosengård vs BK Skjold (Danmark )

Publicerad 2014-03-16 20:02:00 i Allmänt

FC Rosengård vs BK Skjold 4-0 (1-0)
mål:
1-0 45 min #51.Lisa Ek
2-0 69 min #51.Lisa Ek
3-0 71 min #5.Nathalie Persson
4-0 83 min #5.Nathalie Persson
Publik: 43
Ett betydligt bättre motstånd idag då tjejerna ställdes mot danska BK Skjold!
En bra laginsats från försvar till anfall
Dagens lag var förstärkt med 3 a-lags spelare Lisa Ek / Katrin Schmidt / Paula Radtke!
Planens 2 giganter var #51.Lisa Ek & #5.Narhalie Persson som gjorde vars 2 mål.
Dessutom är Lisa Ek som ett kärnkraftverk.Lisa springer o springer och sliter!
Ska jag jämföra henne med en manlig fotbollsspelare så får det bli holländaren Edgar David!
Sen har vi måltjuven Nathalie Persson som gjorde två pyttsar idag och visar god form!
Men vi får ju inte glömma att det är hela lagets förtjänst att man vann!
English Version:
FC Rosengård vs BK Skjold 4-0 (1-0)
goals:
1-0 45 min # 51.Lisa Ek
2-0 69 my # 51.Lisa Ek
3-0 71 min # 5.Nathalie Persson
4-0 83 mins # 5.Nathalie Persson
Attendance: 43
A far better team today when the girls were pitted against Danish BK Skjold!
A good team effort from defense to attack
Today's team was reinforced with 3 a-team player Lisa Ek / Katrin Schmidt / Paula Radtke!
  The plan's two giants was # 51.Lisa Ek & # 5.Narhalie Persson who made  two goals each.
In addition, Lisa Ek as a nuclearpowerplant.
Lisa runs and runs and toil!
Shall I compare her to a male footballer so gonna be the Dutchman Edgar David!
Then we we have the goalstriker Nathalie Persson who made two goals today and shows good form!
But we must not forget that it's the whole team's credit that they won!
 
 
Målfirma Persson & Ek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela