Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

Ny spelare på gång??? Inget klart ännu!

Publicerad 2014-04-15 15:15:56 i Allmänt

Malmö.Europas mest jagade anfallstalang är och bekantar sig med Malmö. – Jo, många har hört av sig, men Rosengård är ett hett alternativ. Ett lag på hög nivå och det är dit jag vill, säger Vivianne Miedema.

– Jag har alltid varit anfallare. Spelade med pojkar hemma i Hoogeveen fram tills jag gick till Heerenveen för tre år sedan. Där kom jag med i A-laget direkt, berättar Vivianne Miedema, när Sydsvenskan springer på henne och föräldrarna på FC Rosengårds träning.

Heerenveen spelar 4-3-3, med Vivianne Miedema i mitten på topp, eller som spets på mitten.

– Vi har följt henne på plats i Holland och under Cypern cup. Jag tror att Rosengård är ett bra första steg för henne, säger tränaren Jonas Eidevall entusiastiskt.

Miedema är i Malmö två dagar för att bekanta sig med klubben.

– Jag har förstås hört mycket bra om laget från Manon [Melis] och Kirsten [van de Ven]. Kirsten ska börja träna med boll lite grann nästa vecka efter sin hjärnskakning, säger Vivianne Miedema och berättar att hon själv också just nu vilar efter en hjärnskakning.

– Jag ska klara examen på gymnasiet, sedan är jag redo att flytta. För mig är Malmö en stor stad, men allt verkar bra här.

– Allt går så mycket snabbare här och alla jobbar mycket mer, säger hon om skillnaden mellan Nederländerna och Sverige.

Om det kan bli kontrakt redan i dag, vill ingen uttala sig om.

Sportchefen Erling Nilsson är inte ens fåordig vad det gäller nederländskan – utan tvåordig.

– Inga kommentarer.

Text: Max Wiman

Källa: www.sydsvenskan.se

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela