Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

Mallbackens IF Sunne vs FC Rosengård 2015-07-15

Publicerad 2015-07-16 08:40:00 i Allmänt

Mallbackens IF Sunne vs FC Rosengård 1-1 (1-0)
 
1-0 9 min #10.Zoe Ness
       19 min Varning #7.Sara Björk Gunnarsdóttir FCR
       27 min Varning #4.Elish Mc Sorley MIFS
       29 min Byte FCR Ut #4.Emma Berglund In #2.Line Røddik-Hansen
       46 min Byte MIFS Ut #4.Elish Mc Sorley In #17.Sofie Ahlberg
1-1 62 min #7.Sara Björk Gunnarsdóttir Ass. #16.Lina Nilsson.
      63 min Byte FCR Ut #9.Natasa Andenova In #23.Nathalie Persson
      76 min Byte MIFS Ut #16.Elin Nyman In #8.Malin Ahlberg
      86 min Byte MIFS Ut #10.Zoe Ness in #22.Emma Asp
 
Avslut Totalt: 4-18
Avslut På Mål: 2-12
Hörnor: 4-7
Tilldömda Frisparkar: 10-9
Offsides: 3-3
Gula Kort: 1-1
Publik: 2270
FC Rosengård´s Målgörare:
#7.Sara Björk Gunnarsdóttir
Bäste Spelare I FC Rosengård Blev:
#3.Amanda Ilestedt.
 
Analys av matchen som jag ser det.
 
En dålig första halvlek med mängder av felpass där Mallbacken gjorde mål på en hörna i 9:e minuten.
Andra halvlek spelade man upp sig och #7.Sara Björk Gunnarsdottir kvitterade till 1-1 i den 62:a minuten.

Jag tycker inte att tränare Markus Tilly har rätt spelare på rätt plats i anfallet då jag tycker Ramona Bachmann inte får ut det hon kan prestera utan hon och Kirsten Van De Ven skulle byta platser.

 Då Ramona är så mycket bättre när hon kommer med fart på kanten eller i mitten på mittfältet.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela