Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

Eskilstuna United vs FC Rosengård 2015-08-05

Publicerad 2015-08-06 18:12:46 i Allmänt

Eskilstuna United vs FC Rosengård 1-2 (1-0)
1-0 15 min #15.Vaila Barsley
1-1 54 min #9.Natasa Andonova Ass. #10.Ramona Bachmann
1-2 58 min #9.Natasha Andonova
      61 min Byte EU Ut. #12.Sofie Persson In. #20.Katie Bethke
      64 min Byte FCR Ut. #10.Ramona Bachmann In. #15.Therese Sjögran
      75 min Byte EU Ut. #8.Malin Diaz Pettersson In. #9.Elena Sadiku
                                 Ut. 12.Sofie Persson In. #16.Felicia Karlsson
      80 min Varning (Gult kort) EU #7.Petra Larsson
      87 min Byte FCR Ut. #8.Kirsten Van De Ven In. #28.Malin Gunnarsson
      92 min Byte FCR Ut. #11.Marta Vieira Da Silva In. #23.Nathalie Persson
      94 min Varning (Gult kort) EU #9.Elena Sadiku
 
Avslut Totalt: 10-14
Avslut På Mål: 4-7
Avslut I Målställning: 1-0
Hörnor: 3-3
Tilldömda Frisparkar: 10-16
Offsides: 0-0
Gula Kort: 2-0
Publik: 5563 åskådare (Nytt Stadionrekord)
 
Min analys av matchen:
Vilket nyförvärv FC Rosengård har skaffat i #9.Natasha Andonova 2 mål igår var toppen och banade fram för en seger mot fulspelande Eskilstuna United där deras nummer 7.Petra Larsson spelade som vanligt riktigt fult med bla. en sänkning av #11.Marta utan att det resulterade i någon varning.
Sedan så gjorde FC Rosengårds blott 17-årige #24.Ebba Wieder sin andra match på raken och som hon gjorde det säger bara woooow.
#24.Ebba Wieder (Bild Ifrån DM Matchen)
© Jörgen Sköld
 
Ebba Wieder stod upp mot det tuffa spelet och spelade en klanderfri fotboll igår och man kunde bara njuta av spelet, Glöm ej att Ebba bara är 17 år och spelar redan som en rutinerad Therese Sjögran och det mina damer och herrar töser och pågar bådar bara gott.
/Jörgen (Supporters Of FC Rosengård)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela