Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

Svenska Mästarna vidare i Svenska Cupen.

Publicerad 2015-04-22 07:53:00 i Allmänt

Svenska Mästarna ifrån Malmö hade inga problem att slå Djurgården borta med 4-0 men siffrorna speglar inte matchen då det vr spel mot ett mål hela tidenoch med lite tur så hade det kunnat bli 8-0 innan slutsignalen hade ljudit för så överlägsna va FC Rosengård.
 
FC Rosengårds #15.Therese Sjögran var på ett strålande spelhumör igår och jag tycker Therese var bäst på plan av FC Rosengårds spelare.
 
#30.Zecira Musovic hade verkligen en lugn dag på jobbet i gårdagens match då det var nästan konstant spel mot ett mål.
 
Alla spelare gjorde engedigen insats mot DIF och alla spelare får en 3:a i betyg = Bra utom #15.Therese Sjögran får en 4:aför sina 3 mål.
 
Djurgårdens IF FF-FC Rosengård  0-4 (0-3)
 
0-1   3 min #8.Kirsten Van De Ven
0-2 21 min #15.Therese Sjögran 
0-3 24 min Självmål #15.Therese Sjögran 
       32 min Byte DIF
       46 min Byte DIF
       46 min Byte FCR Ut #7.Sara Björk Gunnarsdottir  In #23.Nathalie Persson 
0-4 50 min #15.Therese  Sjögran 
       61 min Byte FCR Ut #31.Anja  Mittag  In #28.Malin Gunnarsson 
       76 min Byte DIF
       77 min Byte FCR Ut #16.Lina Nilsson In #25.Emma Pennsäter
 
Publik: 752
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela