Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

SKÅNEDERBYT SLUTADE MED VINST FÖR FC ROSENGÅRD.

Publicerad 2015-04-25 23:02:19 i Allmänt

Vittsjö GIK vs FC Rosengård 0-4 (0-0)
      39 min Varning VGIK

0-1 51 min #10.Ramona Bachmann

0-2 54 min #10.Ramona Bachmann

0-3 60 min #31.Anja Mittag

      61 min Byte VGIK

0-4 62 min #7.Sara Björk Gunnarsdóttir

      68 min Byte FCR Ut #5.Alexandra "Ali" Riley In #2.Line Røddik-Hansen

                                   Ut #15.Therese Sjögran In #6.Anita Asante

      78 min Byte FCR Ut #11.Marta Vieira Da Silva In #23.Nathalie Persson

                  Byte VGIK

      83 min Byte VGIK

Avslut: 5-13

I målställning: 1-0

På mål: 2-11

Hörnor: 4-3

Tilldömda Frisparkar: 6-5

Offsides: 4-2

Gula Kort: 1-0

Publik: 673

En första halvlek som var dålig o en gräsplan som var ännu sämmre där bollen studsade som den ville och då funkade inte passningsspelet så bra.

I andra halvlek kom FC Rosengård ut och spelade ut sitt register och då hängde och orkade inte Vittsjö spelarna med och målen trillade in för FC Rosengård.

FC Rosengårds duktiga målis #30.Zecira Musovic spikade igen målet och höll nollan igen.

FC Rosengårds målvakt #30.Zecira Musovic intervjuas av någon radiostation efter matchen!
En glad #5.Alexandra "Ali" Riley är glad efter matchen!
FC Rosengårdsspelarna #1.Kathrin Längert & #5.Alexandra "Ali" Riley och #31.Anja Mittag skriver autografer!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela