Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

Knapp förlust igår mot Lunds BK P16

Publicerad 2014-03-20 07:48:12 i Allmänt

 
FC Rosengård vs Lunds BK P16 1-2 (1-0)
 
Mål:
 
7 min 1-0 #11.Elin Rubensson
53 min 1-1
79 min 1-2
 
Åskådare: ca 40
Lagen hade varsin halvlek i matchen där FC Rosengård startade i ett friskt tempo fram till 34 min då FC Rosengårds #11.Elin Rubensson skadade sig och jag hoppas innerligt det inte är något allvarligt....! Lider med Rubensson då hon var kallad till landslaget! Krya på dig Elin!
 
TEXT: Max Wiman Sydsvenskan
 

Rubensson råkade ut för en bristning i baksidan av låret i en löpning. - Hon kände direkt hur det small till, sa tränaren Jonas Eidevall. Men hur illa det är kan vi inte bedöma förrän efter ett dygn.

En muskelbristning kan röra sig om allt mellan två och åtta veckor.
I veckan deklarerade förbundskaptenen Pia Sundhage att hon satsar på Rubensson som högerback och hon togs ut i truppen som spelar VM-kval mot Nordirland 5 april. Det är ytterst osannolikt at hon är tillbaka då. - Fruktansvärt synd om henne. Dessutom gör hon ju en fantastisk match, bland det bästa jag sett, fram till skadan sa Jonas Eidevall.
Elin Rubensson spelade högerytter och skapade tre riktigt heta lägen - i princip frilägen - på högerkanten, innan hon sedan gjorde mål på det fjärde. Och då hade det inte ens gått tio minuter.
Skadan kom sedan efter 35 minuter. Rosengård imponerade i första halvlek och gjorde sedan fyra byten till 16-17-åriga spelare i andra. Lund kunde lite turligt vända till 2-1-seger.

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela