Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

F19 Matchen FC Rosengård vs Skovlunde IF (Danmark)

Publicerad 2014-03-09 08:41:00 i Allmänt

Matchen började och Skovlunde var med i matchen i ca 5 minuter då #8.Nathalie Persson gjorde 1-0 sedan var det bara ett lag på plan då jag inte tyckte att danskorna bjöd på något vidare motstånd.
Skovlunde hade tre skott utanför målramen hos #30.Vera Ejlertsson under hela matchen.....! det kanske ger en bild hur bra FC Rosengård spelade!
Man hade fördagen förstärkt med lite A-lagsspelare som #3.Lisa Ek som styrde  på mittfältet med säker hand och #22.Paula Radtke i mittförsvaret som höll samman försvaret bra.
Sedan var ju mittfältaren #17.Sarah Mellouk #8.Nathalie Persson & #16.Ebba Wieder som också tillhör A-truppen med!
 
FC Rosengård vs Skovlunde IF 5-0 (3-0)
 
Mål:
1-0 #8.Nathalie Persson 5 min
2-0 #8.Nathalie Persson 13 min
3-0 #8.Nathalie Persson 41 min (HAT TRICK)
4-0 #8.Nathalie Persson 63 min
5-0 #8.Nathalie Persson 68 min
 
Publik: ca.45
En gedigen laginsats o perfekt slagna bollar fram till #8.Nathalie Persson som visar hur man gör mål!
Men det oroar mig lite när inte andra spelare står med som målgörare då man inte kan förlita sig på en målgörare bara!
Bra kämpat Tjejor!
 
English Version:
 
The match began and Skovlunde was in the game for about 5 minutes then # 8.Nathalie Persson scored 1-0 then there was only one team on the field when I did not like to dance cows offered no further resistance.

Skovlunde had three shots off the goal frame with # 30.Vera Ejlertsson throughout the match .....! perhaps it gives an idea how good FC Rosengård played !

They had completed the team reinforced with some first-team player as # 3.Lisa Ek who ruled midfield with a sure hand and # 22.Paula Radtke in the defense that held together the defense well.

Then there was the midfielder # 17.Sarah Mellouk # 8.Nathalie Persson & # 16.Ebba Wieder who also belongs A squad with !

 

FC Rosengård vs Skovlunde IF 5-0 ( 3-0 )

 

Goals:

1-0 # 8.Nathalie Persson 5 min

2-0 # 8.Nathalie Persson 13 min

3-0 # 8.Nathalie Persson 41 min (HAT TRICK )

4-0 # 8.Nathalie Persson 63 min

5-0 # 8.Nathalie Persson 68 min

 

Spectators: ca.45

A solid team effort o perfectly balls to l# 8.Nathalie Persson showing how you score !

But it worries me a bit when no other players are having as goal scorer then you can not rely on juston one goal scorer !

Well done girls !
 
MATCHENS LIRARE #8.Nathalie Persson 5 mål
PLAYER OF THE GAME!
 
Over and Out!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela