Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

Dagens Match F19 FC Rosengård vs Borgeby IK A-lag

Publicerad 2014-03-29 21:28:29 i Allmänt

Dagens match mellan FC Rosengård´s F19 vs Borgeby IK´s Damlag slutade med en storseger för Borgeby´s damer med 1-5 (0-1).
 
Mål:
 
0-1 10 min
0-2 51 min
0-3 61 min
0-4 72 min
1-4 75 min
1-5 82 min
 
Publik:81 Personer
 
Matchen var jämnare än vad resultatet visade, men Borgeby stängde igen effektivt och en duktig målvakt i fd. LdB målvakten Lina Abrahamsson som tog det mesta och såg stabil ut.
FC Rosengård hade en ny målvakt inlånad ifrån S.Sandby Anna Mårtensson!
Det var kul att se två spelare ifrån LdB tiden Lina (Målis) och Ylle (mittback) för dagen i BIK.
 
Nä vad tycker jag då om prestationen ifrån FC Rosengård?????
-Tja det finns grejor att jobba på.......! Jag låter det stanna där.
 
Kul att se Sofia Anker-Kofoed göra comback efter långt skadeuppehåll som jag fick ett par ord med efter matchen då jag frågade den klassika frågan "hur känns det nu?"
Sofia svarade -det känns underbart att spela!
 
Nä nu var det inte mera för denna gång så jag säger hej o på återseende alla fotbollsälskare!
 
Jörgen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela