Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

FC ROSENGÅRD´s Sarah Mellouk i P4 Radio Malmöhus!

Publicerad 2014-04-14 16:36:11 i Allmänt

Sarah gör succé tillsammans med sina idoler.
 
Sarah Mellouk FC Rosengård Foto: Madeleine Fritsch-Lärka/Sveriges Radio
Sarah Mellouk FC Rosengård Foto: Madeleine Fritsch-Lärka/Sveriges Radio
 
Det var hennes första match från start i damallsvenskan. 15-åriga talangen Sarah Mellouk i FC Rosengård knockade AIK borta med en nick. Idag vilar hon ut och firar påsklov hos mormor.
 

– Det är en dröm att få spela med mina barndomsidoler, säger Sarah Mellouk när vi träffar henne hemma hos mormor.

Hennes förebild har alltid varit Therese Sjögran.

– Sen jag var liten har hon varit min idol och nu pratar hon med mig, det är bara galet, säger Sarah Mellouk.

Sarah vet inte hur framtiden ser ut men hoppas på att få vara med i flera matcher från start eller i alla fall få göra inhopp.

Nästa match är på onsdag och då möter FC Rosengård Vittsjö.

Källa: P4 Radio Malmöhus

Här kan ni lyssna på Sarah: http://t.sr.se/Rigq7c

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela