Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

AIK vs FC Rosengård

Publicerad 2014-04-13 21:19:00 i Allmänt

AIK-FC ROSENGÅRD 0-4 (0-2)  

MÅL:  

10 min 0-1 MITTAG  

34 min 0-2 MELLOUK  

81 min 0-3 BACHMANN 

89 min 0-4 RADTKE

  AVSLUT: 5-17  

I MÅLSTÄLLNING: 0-1  

PÅ MÅL: 4-9  

HÖRNOR: 2-12  

TILLDÖMD FRISPARK: 2-9  

OFFSIDES: 0-2  

GULA KORT: 1-0

  PUBLIK: 466

Underbar premiärseger mot AIK som hade två bekanta spelare i start elvan nämligen Malin Levenstad & Sarah Storck!

Men nu ska vi tala om FC Rosengårds löfte #11.Sarah Mellouk  15 år som gjorde seriedebut i a-laget idag och tackade för förtroendet med och göra 0-2 målet för FCR på nick efter inlägg av #15.Therese Sjögran! Snyggt mål.

Men Sarah var inte den enda som debuterade utan det gjorde också den otroligt duktige #9.Nathalie Persson som fick ca 20 minuters spel och i 81 minuten gjorde danskan #14.Nicoline Sörensen sin debut i seriematch!

Annars så var segern ohotad om man tittar till statestiken här ovan!

Hela laget gjorde en gedigen insats och Thora fick hålla seriespelets första nolla!

IK:s Julia Molin och Rosengårds Sarah...

#11.Sarah Mellouk in actiom mot en AIK försvarare!

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela