Fotbollsomjagserdet.blogg.se

En blogg om Sveriges bästa lag FC Rosengård!

Årets Match LdB FC vs Tyresö FF!

Publicerad 2013-06-15 18:29:33 i Allmänt

LdB FC vs Tyresö FF 2-2 (1-2)
Mål:
0-1 12 min Marta
0-2 16 min Marta
1-2 42 min #31.Anja Mittag
2-2 47 min #31.Anja Mittag Ass.#6.Katrine Veje
Byten:
59 min #6.Katrine Veje (ut) #9.Elin Rubensson (in)
90 min #1.Thora Helgadottir (ut) Skadad muskelbristning #30.Zecira Musovic (in) Allsvensk debut av 17 åriga målvaktslöftet.
94 min #31.Anja Mittag (ut) #15.Therese Sjögran (in)
Matchens Lirare i LdB FC #10.Ramona Bachmann
 
Skott på mål: 7-4
Hörnor: 8-3
Tilldömda frisparkar: 7-13
Offsides: 5-0
Gula kort: 88 min #7.Sara Björk Gunnarsdóttir
Publik:1353
En kämpa insats av laget då man låg under med 0-2 efter 16 minuter fast LdB FC startade starkt och hade spelet och en massa målchanser i början så gjorde tff mål på sina chanser men tjejerna gav inte upp utan kämpade o strax innan halvlek så kom reduceringen o precis i början av andra så kom kvitteringen! Men det som var tråkigt i denna matchen var domaren som var riktigt dålig då LdB skulle haft två straffar med sej dels när Manon tunnlar försvararen i straffområdet o hindrar Manon att nå bollen sen efter en tilltrasslad situation framför målet då en LdB spelare skjuter på mål o en försvarare räddar med handen och detta släpper domaren Pernilla Larsson, Trollhättan. Nä om damfotbollen ska utvecklas så måste det till bättre domare i damallsvenskan........!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jörgen Sköld

En inbiten damfotbollssupporter till FC Rosengård!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela